Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aplikační programové rozhraní pro ITIL Service Desk systémy
Širůček, Pavel ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá ITIL procesy v systémech service desk. Cílem práce bylo zvolit několik service desk systémů a zpracovat rozhraní, přes které bude možné se service desky komunikovat a pracovat s vybranými procesy. V práci je obecně popsána knihovna ITIL, podrobněji funkce service desku a důležité ITIL procesy. Množinu procesů, se kterými lze v rozhraní manipulovat, tvoří správa incidentů, problémů, změn a konfigurací. Pro práci s těmito procesy je navrženo a následně implementováno aplikační rozhraní fungující na bázi webových služeb. V závěru práce je prezentováno několik scénářů pro demonstraci komunikace mezi klienty a service desky přes vytvořené rozhraní.
Systém pro správu dohod o úrovni služeb podle ITIL
Drozd, Radek ; Burgetová, Ivana (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Tato práce řeší správu dohod o úrovni služeb podle ITIL ve formě strukturovaného dokumentu na bázi webové služby. Je zde popsán rámec ITIL obecně, následně je provedena analýza, podle rámce definována struktura SLA a na jejím základě definován konceptuální model. Dále jsou prezentovány návrh a implementace webové služby a webového klienta. Obě aplikace budou využity při výuce na naší fakultě.
Herní engine pro ITIL trenažér
Pučálka, Martin ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřená na knihovnu Information Technology Infrastructure Library (ITIL). Cílem práce bylo analyzovat, navrhnout a implementovat herní engine, který by umožnil simulaci provozu IT služeb v reálném či zrychleném čase anebo v tazích. Základem enginu je tvůrčí mód, ve kterém je možné vytvářet vlastní služby a specifikovat jejich chování během provozu tak, jako kdyby je používali reální uživatelé. Druhou částí enginu je mód hráče a jednoduchý service desk. Pomocí nich se hráči mohou starat o plynulý provoz služeb, které jim byly svěřeny. To jim nabízí možnost praktické výuky a procvičování postupů popsaných v knihovně ITIL.
Herní engine pro ITIL trenažér
Pučálka, Martin ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřená na knihovnu Information Technology Infrastructure Library (ITIL). Cílem práce bylo analyzovat, navrhnout a implementovat herní engine, který by umožnil simulaci provozu IT služeb v reálném či zrychleném čase anebo v tazích. Základem enginu je tvůrčí mód, ve kterém je možné vytvářet vlastní služby a specifikovat jejich chování během provozu tak, jako kdyby je používali reální uživatelé. Druhou částí enginu je mód hráče a jednoduchý service desk. Pomocí nich se hráči mohou starat o plynulý provoz služeb, které jim byly svěřeny. To jim nabízí možnost praktické výuky a procvičování postupů popsaných v knihovně ITIL.
Portfolio IT služeb ve startupu
Michalička, Josef ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Sládek, Pavel (oponent)
Tato práce si klade za cíl identifikovat strukturu a obsah portfolia IT služeb uvnitř startupu. Vymezuje základní pojmy a funkcionality zkoumaných prvků a monitoruje vliv podnikatelských inkubátorů na skladbu portfolia IT služeb. Cíle je dosaženo pomocí dvou přístupů, které se vzájemně doplňují. Nejprve je uveden souhrn dostupných informací z literatury a internetových zdrojů, které dávají základ praktickému výzkumu. To probíhalo ve formě interview v rámci 5 náhodně vybraných startupů, které buď prošly inkubačním procesem, nebo se v něm nacházejí, nebo ním nikdy nebyly ovlivněny. Přínos práce je, že ukazuje společné prvky v portfoliu IT služeb uvnitř startupů na základě dat pořízených v reálně existujících společnostech, což se mi nepovedlo v žádné jiné literatuře nalézt. Práce je strukturována do několika logicky navazujících částí. První z nich je 'Startup' v rámci níž se vymezuje tento v literatuře ne příliš často definovaný pojem, ukazuje jeho životní cyklus, právní formy a další. Další kapitola, 'Podnikatelské inkubátory', pro ukazuje instituce, které aktivně pomáhají ve vzniku nových startupů. V této kapitole jsou vymezeny činnosti, které se uvnitř inkubátoru odehrávají a vztah této instituce vůči startupům. Třetí kapitola pojednává o IT službách, je zde specifikováno, co je jejich obsahem a jaká je jejich kategorizace. Na základě předešlých 3 kapitol vznikla metodika, podle níž probíhala šetření v jednotlivých podnicích. V závěru práce je zhodnocen vliv inkubátorů na portfolio IT služeb a popis výsledků pozorování.
Aplikační programové rozhraní pro ITIL Service Desk systémy
Širůček, Pavel ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá ITIL procesy v systémech service desk. Cílem práce bylo zvolit několik service desk systémů a zpracovat rozhraní, přes které bude možné se service desky komunikovat a pracovat s vybranými procesy. V práci je obecně popsána knihovna ITIL, podrobněji funkce service desku a důležité ITIL procesy. Množinu procesů, se kterými lze v rozhraní manipulovat, tvoří správa incidentů, problémů, změn a konfigurací. Pro práci s těmito procesy je navrženo a následně implementováno aplikační rozhraní fungující na bázi webových služeb. V závěru práce je prezentováno několik scénářů pro demonstraci komunikace mezi klienty a service desky přes vytvořené rozhraní.
Systém pro správu dohod o úrovni služeb podle ITIL
Drozd, Radek ; Burgetová, Ivana (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Tato práce řeší správu dohod o úrovni služeb podle ITIL ve formě strukturovaného dokumentu na bázi webové služby. Je zde popsán rámec ITIL obecně, následně je provedena analýza, podle rámce definována struktura SLA a na jejím základě definován konceptuální model. Dále jsou prezentovány návrh a implementace webové služby a webového klienta. Obě aplikace budou využity při výuce na naší fakultě.
The increasing performance of Platform as a Service using virtualization
Schramm, Michal ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Sokolovský, František (oponent)
Táto diplomová práce pojednává o zvýšení výkonnosti Platform as a Service využitím virtualizace. Zameřuje se na nový trend v poskytování IT služeb, kterou je virtualizace. Možnost rozsáhle úspory a zvýšení výkonu hardwaru je pro každý podnik zajímavým, proto mnoho podniků dnes přecházína virtuální infrastrukturu. První část vymezuje IT službu a její kategorie. Popisuje její vývoj a definice na základě více zdrojů. Druhá část práce charakterizuje služby Cloud Computingu. V práci je soustředěná pozornost na samotné technické složení jednotlivých forem nasazení a distribučních modelů. Dále se zaměřuje na hlavní benefity a nejdůležitější nevýhody jednotlivých typů cloud computingu. Třetí část se věnuje virtualizaci. Popisuje postup o pěti krocích, na kterých záleží přechod k virtualizaci. Kapitola pomáhá pochopit hodnotu, kterou může pro podnik virtualizace představovat. Čtvrtá část se zabývá virtualizaci v konkrétní prostředí obchodní společnosti. Prináší konkrétní řešení virtualizace infrastruktury společne s vytvořením virtuálního desktopu pro nového užívatele.
Solution Delivery Preocess using BMC Remedy products
Škramlík, Jan ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Böhmová, Lucie (oponent)
Cílem této práce je vytvoření opakovatelné metodiky pro transformaci business potřeb a cílů zákazníka, vycházející z IT strategie, do funkcionality systému a implementace procesů v Business/IT Service Management projektech za použití BMC Atrium a Remedy produktů. Tato metodika bude založena na existujících project management metodikách PRINCE2 a SCRUM. V práci zahrnu části procesního rámce ITIL v3. Metodika/rámec který vznikne touto prací by měl zlepšit efektivitu plánování, monitorování a komunikace požadavků a výsledného produktu mezi IT konzultační firmou a jejich zákazníkem během celého životního cyklu a tím pádem umožní opakovatelnou dodávku systémové funkcionality ve vysoké kvalitě. Keywords: transformace, IT cíle, IT služba, BMC, BMC Remedy, MyIT, SmartIT, ITIL v3, PRINCE2, SCRUM, dodáí systému, proces, SMART, framework.
Price models and SLA for shared services of data centers
Štefek, Ivan ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Diplomová práce Cenové modely a SLA pro sdílené služby datových center má za cíl stanovit nejlepší osvědčené postupy, takzvané "best practices" pro tvorbu SLA a ceny za služby datového centra. Práce je rozdělená tematicky na dvě části, teoretickou a analytickou část. V teoretické části obeznámím čitatele se základním názvoslovím jako je outsourcing, důvody a rizika jeho využívaní. Popíši základní modely poskytování IT služeb a taktéž modely pro tvorbu ceny za služby tak, jak jich popisuje literatura. Přitom, se zaměřím na datová centra, kategorizaci TIER a jednotlivé kvalitativní ukazovatele. Analytická část je postavená na analýze informací, které jsem získal na základě rozhovoru s odborníky, kteří pracují pro největší společnosti provozující datová centra v České republice. Na základě těchto informací jsem se pokusil sestavit nejlepší postupy pro tvorbu cenových modelů pro služby datového centra, které se v praxi reálně používají. Konkrétně jde o služby server housingu, server hostingu a virtual server hostingu. Taktéž k službám vytvořím SLA, které bude možné využít provozovatelem datových center v České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.